pátek 23. září 2011

Sokolská Prodaná nevěsta v Hradci Králové

V sobotu 17.9.2011 se konala opět další repríza hry se zpěvy "Prodaná nevěsta" v nastudování ochotnických sokolských sdružení. Tentokrát v Adalbertinu v Hradci Králové. Tato představení jsou určena hlavně k nadcházejícímu Sokolskému sletu 2012 a k výročí 150. let Sokola.

Bylo opět do posledního místa vyprodáno.
První českou komickou operu, jako lidovou hru se zpěvy a tanci, volně podle Bedřicha Smetany a Karla Sabiny, nastudoval Bohumil Gondík se členy :
ochotnického souboru Sokola Pyšely,
ochotnického spolku Sokola Lázně Toušeň,
národopisného souboru Formani Sokola Slatiňany
a
smíšeného pěveckého sboru Gaudium Praha Sokola Královské Vinohrady a 1. LF Univerzity Karlovy Praha.
Přibližný harmonogram dalších repríz je zde:
http://www.divadlopysely.estranky.cz/clanky/kde-hrajeme2.html



7 komentářů:

  1. Sokol? Tá organizácia u vás ešte existuje? Viem, že v Bratislave sa jednej budove hovorí sokolovňa, ale názov určite zostal z čias dávno minulých. Ale je fajn, že sa ľudia amatérsky zaoberajú aj operou.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že to bylo u tebe, když jsem se podivovala nad tím, že má Sokol i hrající a zpívající ochotníky. Je vidět, že sokolníci žijí nejen pohybem, ale i kulturou. ;-))

    OdpovědětVymazat
  3. Pro Jarku:
    No opravdu (a já jsem to před vstupem pěveckého sboru do Sokola také nevěděl) Sokolové mají, kromě cvičení také kulturní složky - už tradičně jsou to loutkáři, pěvecké sbory a folklorní skupiny.
    Ta Prodanka je k Sokolskému sletu 2012 a k výročí 150. let Sokola. Taková vymyšlená nápaditá akce jako Sokol sobě, protože se slety začínaly vždy Prodankou v Národním divadle.
    Tohle bylo mé druhé představení v kroji v pěveckém sboru a zároveň možnost fotit mezi hadry na jevišti!

    Pro Danielu:
    Jinak organizace Sokol je rozšířená po celém světě i v zámoří. V Bratislavě je ovšem také!
    http://sokol-ba.sk/
    My jsme také pod Sokolem Vinohrady, ale v Praze :-) .

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá nádherně, to by se mi moc líbilo.

    OdpovědětVymazat
  5. Vidíš, inokedy googlim, no teraz mi to ani nenapadlo. Priznám sa, ja som sa nikdy s touto organizáciou bližšie nestretla, ani so skautami. Ale nie že si budeš teraz o mne myslieť, že som mala začervenený mozog.... :-))))

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za upozornění na mém blogu.
    Pyšely už asi nestihnu, ale Benešov možná ano.
    Mohu se zeptat, jakou roli zpíváš?

    OdpovědětVymazat
  7. No jsem z pěveckého sboru, tak také zpívám ve sboru. Ovšem vylepšen o krojové šaty. Až do května jsem dělal příležitostného fotografa a filmaře. Moje žena zpívá Esmeraldu.

    OdpovědětVymazat