![[bc2.jpg]](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEixjbduXfzQ-15miDZBwuA9kNKs3hYGuAMcloLNzbvyViDZzq2EcU9U44vaFUNxM8-nE61Gwso-AvqW8JbMFrYrdR-BOrr-TpPu4oC7Wqvy6cH2LfQidifNYFAhT_Jdf7B7Z9ckh6bLZCdZ/s1600/bc2.jpg)
Narozdíl od minulých let, se letos festival konal v Centru Babylon Liberec.
Přesto výběr pracovních ateliérů nebyl nezajimavější než jindy:
Ateliér 1
Stará hudba
sbormistr: Hugo Robert
Johann Sebastian Bach (1685-1750): Moteto „Jesu meine Freude" (BWV 227)
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847): Moteto "Ehre sei Gott in der Höhe"
Ateliér 2
Sborová dramatická tvorba
sbormistr: Galatenko Jurij/Yurii
Georg Friedrich Händel (1685-1759): oratorium Mesiáš (Messiah - 1742 - HWV 56) – Aleluja (Hallelujah)
Bedřich Smetana (1824-1884): Prodaná nevěsta (úvodní sbor „Proč bychom se netěšili“)
Giuseppe Verdi (1813-1901): Nabucco (sbor Židů)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791): Requiem (Lacrymosa)
Antonín Dvořák (1841-1904): opera Dimitrij (1882/1894 - 5. výstup – „Hle, vzešlo zlaté slunce“)
Ateliér 3
Inspirace pravoslavnou hudbou (česká soudobá tvorba)
sbormistr: Válek Roman
Martin Jakubíček (*1965)
Marie (napsáno pro Slovanskou epopej) pro SSATB a čtyřruční klavír
Předehra pro sbor
Ateliér 4
Vítr ze severu (skandinávská hudba)
sbormistr: Hájek Michal
Gunnar Eriksson (arr.): To The Mothers in Brazil/Salve Regina
Sven-David Sandström: To see the World
Thomas Jennefelt: Warning to the Rich (Výstraha boháčům)
Ateliér 5
Jazz
sbormistr: Hána Luboš
Paris Rutherford – Wake Up
Kirby Shaw – It´s a Bepop
Kirby Shaw – Sing Me a Swing Song
Luboš Hána – Směs písní Josefa Kainara
Ateliér 6
Spirituály a gospely
sbormistr: Wise Raymond
This Is The Day - arr. Arvis Strickling-Jones
Lord I Love You, Yes I Do - arr. Raymond Wise
I Opened My Mouth To The Lord - arr. Raymond Wise
Make A Joyful Noise - arr. Raymond Wise
He’s Counting On You - arr. Raymond Wise
Shine Thee Light - arr. Raymond Wise

Ale hudba mě pohltila letos stejně jako při loňských Martinů "Pampeliškách". A přitom úplně jinak (to nejde vysvětlit, to se musí zažít!)!
Dirigent pan Robert Hugo byl na nás zpočátku krapet drsnější, to ano. Nakonec z nás však při koncertech vykřesal co se dalo. A říkám Vám, cvičit to ještě týden, tak by se Bach ve své skladbě snad i poznal.
Zkouška skladby J.S.Bacha
v radničním sklípku- Atelier č.1 a Robert Hugo
A jako každý rok se začíná dostavovat "syndrom Bohemka"-viz Také se ti v hlavě pořád přehrává nějaký magneťák? a co mě po loňské Bohemce sdělila Qlarinka http://qlarinka.blog.cz/0909/bohemia-cantat-2009#comment64843536
Kdo nezažil, nepochopí!
"Syndrom Bohemka"
Příznaky opravdu připomínají magnetofon, který v hlavě stále přehrává to, co jsme se za tři festivalové dny naučili a potom koncertně provedli. Diagnoza odeznívá jen zvolna. Je doprovázena euforií někdy velmi, velmi radostnou, jindy nostalgicky-zádumčivou. S příchodem poštou zaslaného balíčku s nahrávkou festivalových koncertů na CD se, v 99% případů onemocnění touto zákeřnou a úpěnlivou chorobou, dostavuje recidiva, která trvá až do dalšího festivalu Bohemia Cantat.
Ale normálními léčebnými metodami to léčitelné není!!
Lékařským odborníkům a kapacitám všeho druhu doporučuji případy při výskytu tohoto syndromu zkoumat. Dále navrhuji provést studii vlivu "syndromu Bohemka" na lidi s návykem na alkohol, ale myslím že i na této bázi je boj s chorobou předem prohraný... :-))
-----------------------------------------------------------------------
Teď zrovna se mi v hlavě začíná ozývat zoufalé a přitom nádherné Gúúúte Náácht, Gúúúte Náácht!
Ráno mě přepadla "Karviná" od Ivana Hlase.
A před hodinou se mi v mysli rozjel jakýsi hromadně nacvičovaný gospel, při němž jsem měl co dělat, abych se před kolegy v práci nezačal kývat ze strany na stranu a tleskat rukama nad hlavou.............